TY - JOUR ID - 833 TI - راهبردهای تبلیغی امام حسین(ع) در جذب حداکثری و دفع حداقلی مخالفان JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 5 LA - fa SN - 2423-4028 AU - Fatemeh, Rezaei AD - دانشجوی دکتری - علوم قرآن و حدیث-دانشگاه آزاد خرم آباد AU - Gholam Reza, Khosh-Niyyat AD - استادیار - گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 18 IS - 2 SP - 45EP - 62مخالفان ,دفع حداقلی ,جذب حداکثری ,امام حسین(ع) ,راهبردهای تبلیغی ,DO - AB - هدف از این پژوهش بررسی راهبردهای تبلیغی امام حسین دربارة مخالفان و میزان تأثیر آنها بر جذب حداکثری و دفع حداقلی آنان با شیوة توصیفی ـ تحلیلی و با روش استقرایی است. این تحقیق نشان داد که گسترش نظارت عمومی با هدف تضمین اجرای قوانین و تعمیق خداباوری به عنوان عامل کنترل درونی با هدف اصلاح همه جانبة امور، از مهم ترین ابزارهای راهبردی در زمینة چگونگی تعامل با مخالفان است. راهبردهای رعایت سطح درک مخاطبان با ابزار شفافیت و تأکید و تکرار با هدف ایجاد امکان مقایسه و نتیجه گیری برای آنان، و نیز تمرکز بر عوامل اصلی و هستة مرکزی اختلافات، عدالت خواهی و بازسازی ساختاری باورها با هدف کنار زدن انحرافات و زدودن خرافات، و مدیریت زمان و مکان جهت حفظ کانون های حمایتی و پایگاه های اجتماعی، تأثیر بسزایی در جذب حداکثری مخالفان و دفع خشونت طلبی و آشوبگری و نفی دین سالاری مبتنی بر ترس، و ایجاد همبستگی اجتماعی با هدفِ در انزوا قرار دادن مخالفان داشته است. UR - https://tarikh.nashriyat.ir/node/833 L1 - https://tarikh.nashriyat.ir/sites/tarikh.nashriyat.ir/files/article-files/5-00051-.pdf ER -