، سال هجدهم، شماره دوم، پیاپی 51، پاییز و زمستان 1400، صفحات 45-62

    راهبردهای تبلیغی امام حسین(ع) در جذب حداکثری و دفع حداقلی مخالفان

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    فاطمه رضایی / دانشجوی دکترای گروه علوم قرآن و حدیث، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران / fatemer13981366@gmail.com
    ✍️ غلامرضا خوش نیت / استادیار دانشکده شهید محلاتی، قم، ایران / r_khoshneyat@yahoo.com
    چکیده: 
    هدف از این پژوهش بررسی راهبردهای تبلیغی امام حسین دربارة مخالفان و میزان تأثیر آنها بر جذب حداکثری و دفع حداقلی آنان با شیوة توصیفی ـ تحلیلی و با روش استقرایی است. این تحقیق نشان داد که گسترش نظارت عمومی با هدف تضمین اجرای قوانین و تعمیق خداباوری به عنوان عامل کنترل درونی با هدف اصلاح همه جانبة امور، از مهم ترین ابزارهای راهبردی در زمینة چگونگی تعامل با مخالفان است. راهبردهای رعایت سطح درک مخاطبان با ابزار شفافیت و تأکید و تکرار با هدف ایجاد امکان مقایسه و نتیجه گیری برای آنان، و نیز تمرکز بر عوامل اصلی و هستة مرکزی اختلافات، عدالت خواهی و بازسازی ساختاری باورها با هدف کنار زدن انحرافات و زدودن خرافات، و مدیریت زمان و مکان جهت حفظ کانون های حمایتی و پایگاه های اجتماعی، تأثیر بسزایی در جذب حداکثری مخالفان و دفع خشونت طلبی و آشوبگری و نفی دین سالاری مبتنی بر ترس، و ایجاد همبستگی اجتماعی با هدفِ در انزوا قرار دادن مخالفان داشته است.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    رضایی، فاطمه، خوش نیت، غلامرضا.(1400) راهبردهای تبلیغی امام حسین(ع) در جذب حداکثری و دفع حداقلی مخالفان. ، 18(2)، 45-62

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فاطمه رضایی؛ غلامرضا خوش نیت."راهبردهای تبلیغی امام حسین(ع) در جذب حداکثری و دفع حداقلی مخالفان". ، 18، 2، 1400، 45-62

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    رضایی، فاطمه، خوش نیت، غلامرضا.(1400) 'راهبردهای تبلیغی امام حسین(ع) در جذب حداکثری و دفع حداقلی مخالفان'، ، 18(2), pp. 45-62

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    رضایی، فاطمه، خوش نیت، غلامرضا. راهبردهای تبلیغی امام حسین(ع) در جذب حداکثری و دفع حداقلی مخالفان. ، 18, 1400؛ 18(2): 45-62